[Własny sklep z koszulkami] Jak zacząć za mniej niż 20 zł?

0
Share

Sklep z koszulkami to ciekawy pomysł na biznes, który – wbrew pozorom – nie wiąże się z wysokimi kosztami na start. Podpowiadamy, jak to zrobić i liczymy ile wyniesie podstawowa promocja sklepu.

Pomysł na sklep z koszulkami

Startujemy od dobrego pomysłu i krótkiego biznesplanu, w którym określamy wstępne wydatki. Zależnie od własnych preferencji możemy zdecydować się na nadruki z kategorii „popularne” lub “niszowe”. W pierwszym przypadku mowa o treściach typu evergreen, czyli np. nadrukach urodzinowych, grafikach hobbystycznych i zabawnych życzeniach. Druga opcja – ciekawa, ale bardziej wymagająca – to treści niszowe, precyzyjnie dopasowane do gustu i zainteresowań danej grupy – tu np. nadruki dla fanów mangi i anime.

Podstawowy biznesplan powinien obejmować zakres wydatków na min. 6 m-cy. Musimy też wstępnie przewidzieć po jakim czasie pojawią się realne zyski z konwersji z social mediów i wybranych metod promocji.

Koszulkowa pensja – zakładamy sklep krok po kroku:

1. Rejestrujesz się na Cupsell/Teetres /Selino (lub jednocześnie na trzech platformach) – koszt: 0 zł

Każda z platform ma własną specyfikę działania, różne metody promocji i prezentacji produktów. Przed rejestracją sprawdź:

  • co możesz uzyskać na danej platformie,
  • jakie są wymagania odnośnie zamieszczanych produktów,
  • czy z korzystaniem z platformy wiążą się jakieś ograniczenia np. wyłączność na wzór.

2. Dodajesz nadruki do sklepu – koszt: od 0 do 100 zł (na start)

  1. Jeśli jesteś grafikiem, tworzysz je sam (0 zł).

Sklep z koszulkami to idealny biznes dla artystów, grafików, designerów i usługodawców z branż kreatywnych. Idealnie, jeśli masz już doświadczenie w projektowaniu własnych nadruków i korzystasz z social mediów budując bazę fanów.

  1. Kupujesz nadruki – koszt od 20 do 100 zł (orientacyjny koszt wstępny na start: 5 wzorów za ok. 100 zł).

Na portalach z nadrukami znajdziesz zarówno proste, minimalistyczne wzory, jak i nadruki designerskie, doskonałej jakości. Przy wyborze kieruj się nie tylko własnym gustem, ale i przewidywaniem trendów. Zastanów się, jaki nadruk jest „na czasie”? Co spodoba się Twoim klientom i dlaczego?

3. Podmieniasz defaultowy mockup na bardziej profesjonalny – koszt od 0 do 50 zł

O popularności koszulki z nadrukiem decyduje nie tylko ciekawy wzór, ale i estetyka prezentacji. Nadruk musi być dobrze widoczny i świetnie prezentować się na modelach. Warto zainwestować w profesjonalne mockupy – to na nich leży „ciężar” przyciągnięcia uwagi klienta. Możesz użyć jednego z darmowych mockupów dostępnych w sieci lub wydać niewielką kwotę na wizualizacje lepszej jakości. Uwaga: podmiana mockupu jest możliwa tylko na platformach Cupsell i Selino.

4. Optymalizacja sklepu pod SEO – od 0 zł do 75 zł

Optymalizacja opisów i treści w sklepie:

  1. wybierz frazę kluczową pod każdy produkt,
  2. dodaj frazę w nazwie produktu, najlepiej na początku,
  3. stwórz opis produktu na minimum 1000 zzs (znaków ze spacjami) lub zamów gotowe opisy produktów w sklepie SEO – koszt ~ 75 zł za 5 opisów.

5. Zakładasz fanpage – 0 zł

Proste, podstawowe narzędzie do budowania bazy fanów i naturalnego promowania treści.  

  1. wrzucaj świeży, oryginalny content każdego dnia; wartościowe treści – ciekawostki, wpisy poradnikowe, virale – pomogą przyciągnąć więcej fanów, lajków i udostępnień,
  2. o ile to możliwe odpowiadaj na pytania fanów, angażuj i moderuj dyskusję; będzie to wymagało poświęcenia czasu, ale dzięki temu zbudujesz wizerunek marki aktywnej i responsywnej oraz zachęcisz do pisania pozytywnych recenzji,
  3. wykorzystaj RTM, aby niskim kosztem zwiększyć zasięg reklamy.

6. Zakładasz bloga – 0 zł

  1. wybierz jedną z bezpłatnych platform blogowych, które nie wymagają zaawansowanego stopnia obsługi 
  2. regularnie publikuj artykuły powiązane tematycznie z Twoim sklepem,
  3. zadbaj o optymalizację SEO dla każdego wpisu,
  4. zaangażuj czytelników do komentowania i dzielenia się poradami,
  5. weź pod uwagę możliwość wpisów gościnnych na blogach powiązanych tematycznie

7. Staraj się pozyskiwać linki do swojego sklepu: koszt od 0 zł do 100 zł (na start)

Zdecyduj jaka metoda promocji będzie najlepsza dla Twojego sklepu i zadbaj o zbudowanie sieci wartościowych linków. Zależnie od własnych potrzeb i objętości budżetu na reklamę możesz wybrać:

  • linki w artykułach na powiązanych tematycznie stronach lub blogach,
  • artykuły partnerskie – 0 zł,
  • recenzje produktów – od 40 do 100 zł (koszt produktu oraz wysyłki),
  • artykuły sponsorowane – od 50 zł,
  • wymiana bannerami – 0 zł,
  • linki w social mediach (fanpage, komentarze pod postami tematycznymi, Pinterest) – 0 zł,
  • linki w komentarzach na blogach tematycznych – 0 zł,
  • linki na forach internetowych (posty, komentarze, link w stopce) – 0 zł.

8. Płatna reklama

Czyli dofinansowanie zaawansowanych reklam ściśle dopasowanych do grupy odbiorców. Możesz je wykorzystać na starcie działalności, do promowania konkursów, przypominania o promocjach sezonowych etc.:

  • Facebook Ads (jako osoba fizyczna lub firma) – budżet od 3 zł/dzień,
  • Google Ads (tylko dla firm) – budżet od 3 zł/dzień.

Zależnie od własnego budżetu (i umiejętności) możesz zlecić kampanię GA agencji (plus – oszczędność czasu i szybkość działania, minus – wysokie koszty miesięczne) lub zdecydować się na samodzielne zaprojektowanie reklamy (plus – niższy koszt, minusy – czasochłonność, konieczność zdobycia wiedzy na temat budowania kampanii).

Related Posts
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *