Top 7 polskich blogów o marketingu [2020 r.]

0
Share

Marketing online – na jakich blogach znajdziemy najbardziej wartościowe porady? Kogo warto śledzić, gdy szukamy porad z określonej kategorii lub ogólnych, marketingowych inspiracji? Oto nasz subiektywny wybór – kolejność przypadkowa.

1. https://sprawnymarketing.pl/

Na początek opcja „must read”, czyli jeden z najpopularniejszych serwisów marketingowych prowadzony przez agencję MaxRoy – znaną m.in. z organizacji konferencji „I Love Marketing” i cyklu specjalistycznych szkoleń. Idealna lektura na start dla początkujących marketerów, właścicieli firm, osób zarządzających sklepami online lub zaczynających przygodę z samodzielnym pozycjonowaniem strony. Opcja dla zaawansowanych? Ciekawe case’y, analiza aktualnych trendów marketingowych, rankingi, wywiady, technologiczne nowinki i gościnne wpisy ekspertów. Dużym ułatwieniem dla czytelnika jest podział wpisów na szczegółowe kategorie – od afiliacji po UX.

2. https://www.whitepress.pl/baza-wiedzy

WhitePress to popularna platforma umożliwiająca zleceniodawcom nawiązanie współpracy z blogerami, influencerami lub dziennikarzami. Portal udostępnia solidną, darmową bazę wiedzy podzieloną na kilkanaście kategorii tematycznych – od podstawowych zagadnień public relations po SEO, SEM i inbound marketing. Duży plus za kategorię wpisów wyjaśniających zawiłości prawa autorskiego, kwestię własności intelektualnej w sieci i obostrzeń związanych z wybranymi typami reklam. Bogate źródło wiedzy dla blogerów, influencerów, freelancerów i osób związanych zawodowo z marketingiem treści.

 3. https://brand24.pl/blog/

Blog Brand24 to treściwy zestaw porad dla social media managerów, marketerów i właścicieli firm. Dla każdego, kto jest zainteresowany możliwościami wykorzystania potencjału social listeningu. Na blogu dowiemy się m.in. jakimi narzędziami mierzyć popularność marki, jak badać satysfakcję klienta i aktywnie komunikować się w social mediach. Dużo wartościowych porad związanych z prawidłowym reagowaniem na sytuacje kryzysowe w SM, negatywne opinie klientów czy nie zawsze uczciwe działania konkurencji. Pomocne wskazówki dla osób startujących z budowaniem strategii marki na Instagramie, Facebooku i… TikToku.

 4. https://paweltkaczyk.com/

Guru polskiego storytellingu, specjalista od budowy wizerunku marek i doświadczony mentor, ceniony m.in. za kreatywne szkolenia dla copywriterów. Autor bestsellerowej „Narratologii” i „Grywalizacji”; stały mówca na kluczowych, polskich konferencjach marketingowych. Blog Pawła Tkaczyka to bogate źródło inspiracji dla osób zainteresowanych marketingowymi trendami i metodami budowania komunikacji na linii klient – marka. Mnóstwo ciekawych case’ów precyzyjnie rozpracowanych pod kątem persony i zaangażowania konsumenta. Chcesz wiedzieć, jak komunikować się z pokoleniem Z, dlaczego element „frajdy” w grywalizacji jest tak ważny, czym są „kształty opowieści” w storytellingu? Jeśli tak, strona Pawła to obowiązkowy przystanek na Twojej prywatnej, blogowej mapie.

 5. https://arturjablonski.com/  

Tym razem specjalista od reklam i kampanii na Facebooku. Artur Jabłoński zaczynał przygodę z marketingiem od copywritingu. Obecnie specjalizuje się w dedykowanych kampaniach PPC i prowadzi szkolenia z wykorzystania social mediów w biznesie. Od 2016 roku jest właścicielem agencji digitalk. Blog Artura to cenne źródło treściwych informacji skupiających się wokół tematyki prowadzenia biznesu i kampanii online. Wpisy mogą okazać się szczególnie cenne dla osób, które uczą się samodzielnie zarządzać firmowym kontem na Facebooku lub Instagramie. Na blogu znajdziemy m.in. ciekawe case’y i darmowe narzędzia dla marketerów. Dostęp do niektórych materiałów po zapisaniu się na newsletter.

 6. https://czaplicka.eu/

Lektura obowiązkowa dla osób aspirujących do miana social media ninja. Blog poświęcony w dużej mierze możliwościom i zagrożeniom, jakie niesie ze sobą Facebook. Mowa zarówno o potencjale reklamy w social mediach, jak i niuansach budowania precyzyjnej strategii komunikacyjnej. Cenne porady odnośnie kreowania reputacji marki, monitorowania opinii i potrzeb klienta. Poszukującym wartościowych case’ów warto polecić grupę „Kryzysy w social mediach wybuchają w weekend”, którą Monika prowadzi na Facebooku.

7. http://urszula-phelep.com/

Strona Urszuli Phelep znana jest przede wszystkim osobom, które rozpoczynały przygodę z marketingiem od blogowania. Autorka jest cenioną specjalistką od strategii promowania tzw. kobiecych marek. Radzi jak znaleźć idealną niszę na rynku, promować nową firmę w social mediach i tworzyć angażującą komunikację z klientem. Blog zawiera ciekawe, nie zawsze oczywiste inspiracje, związane z marketingiem online i tematyką work-life balance. Doskonałe źródło porad zarówno dla początkujących influencerów i blogerów, jak i właścicieli firm samodzielnie budujących swoje własne miejsce w sieci.

Bonus!

Szukasz wartościowych porad od doświadczonych, polskich blogerów? Oto dodatkowa mini-ściąga, w której znajdziesz inspiracje blogowe powiązane z określonymi zagadnieniami.

Inne polskie blogi marketingowe, które warto regularnie odwiedzać:


Related Posts
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *