Top 10 blogów o SEO – gdzie szukać inspiracji i aktualnych porad?

0
Share

SEO to jedna z najbardziej dynamicznych branż związanych z marketingiem online. Z jakich źródeł korzystać, aby być na czasie z najnowszymi trendami? Oto subiektywne top 10 blogów o SEO – kolejność przypadkowa.

SEO jest branżą zmienną i nieprzewidywalną – wystarczy chwila nieuwagi, aby przeoczyć informacje, które mogą przesądzić o pozycji naszej marki, strony lub sklepu w sieci. Stwierdzenie o „otwartej głowie” i uważnym śledzeniu trendów jest dość oczywiste, ale konieczne. Aby wiedzieć „co nowego w SEO”, trzeba poświęcić czas na czytanie blogów, raportów branżowych i obecność na forach dyskusyjnych. Ranking najbardziej wartościowych treści SEO wciąż się zmienia i warto to również brać pod uwagę.

1. https://www.zgred.pl/blog/

Blog Pawła Gontarka – na rynku od 2010 roku. Sprawdzona marka zarówno wśród doświadczonych SEO marketerów, jak i pasjonatów zainteresowanych branżą. Mnóstwo fachowej wiedzy – od informacji bazowych, przez sekrety algorytmów Google’a po opisy audytów SEO marek/sklepów w określonych branżach.

2. https://www.szymonslowik.pl/

Kolejne miejsce, które warto odwiedzić to blog Szymona Słowika – doświadczonego specjalisty SEO, marketera, szkoleniowca i właściciela agencji Takaoto. Audyty SEO, copywriting, social selling, budowanie wizerunku marki w sieci – to wybrane z wielu tematów poruszanych na blogu.

3. https://seoninja.pl/

Branżowy „must have” w naszym zestawieniu, czyli blog założony przez Piotra Cichosza, współprowadzony obecnie z Jakubem Wasilewskim. Seo Ninja to kolejna, solidna dawka wiedzy. Duży plus dla autorów za przejrzyste menu tematyki wpisów. Czytelnik bloga ma do dyspozycji kilkadziesiąt szczegółowych kategorii – od systemów wymiany linków po tajniki sprawnego wdrażania sklepu internetowego.

4. https://olagosciniak.pl/

Ola Gościniak – autorka bloga „Jestem interaktywna” – jest kojarzona głównie z tematyką wykorzystania możliwości WordPressa, ale znaczna część tworzonych przez nią treści dotyczy optymalizacji stron pod kątem SEO. Skarbnica wiedzy dla osób, które zdecydowały się na wykorzystanie marketingowego potencjału blogowania na platformie WordPress.

5. https://sprawnymarketing.pl/kategoria/seo/

Sprawny Marketing to adres, którego nie można pominąć. Portal skupiający specjalistów związanych z szeroko rozumianym marketingiem posiada bogatą bazę treści dotyczących SEO. Solidna, sprawdzona – i co ważne: aktualna – dawka wiedzy od marketingowych praktyków i cenionych szkoleniowców branży. Plus za długie, merytoryczne wpisy wyczerpujące temat.

6. https://www.whitepress.pl/baza-wiedzy/pozycjonowanie-seo

WhitePress to platforma zrzeszająca zleceniodawców, influencerów i specjalistów content marketingu. Portal posiada rozbudowaną bazę wiedzy, w której znajdziemy także kategorię skupioną wokół tematów SEO. Warto zwrócić uwagę na analizę darmowych i płatnych narzędzi SEO, wspierających codzienną pracę pozycjonera lub content marketera.

7. https://www.eactive.pl/blog-o-seo/

W poszukiwaniu ciekawych treści warto regularnie odwiedzać blogi agencji marketingowych, które posiadają w ofercie usługi pozycjonowania stron lub analityki internetowej. Bloga eActive warto odwiedzić m.in. za opis dobrych praktyk SEO i regularną prasówkę branżową.

8. https://www.artefakt.pl/blog

Kolejny blog agencyjny, który warto uwzględnić w zestawieniu wartościowych adresów. Wpisy są regularne, aktualne i merytoryczne, a tematyka zróżnicowana. Na blogu czytamy m.in. o dobrych praktykach SEO, ale także o dropshippingu czy promowaniu produktów na Facebooku.

9. https://www.semstorm.com/pl/blog

Jeśli mowa o SEO, to nie sposób nie wspomnieć o narzędziach wspomagających pracę pozycjonera. Jednym z nich jest Semstorm. Nawet jeśli nie korzystamy z narzędzia, warto odwiedzić bloga marki i przeczytać m.in. wywiady ze specjalistami branży marketingowej.

10. https://brand24.pl/blog/

Na koniec kolejny, popularny adres, którego nie można przeoczyć, czyli blog Brand24. Niekoniecznie związany ściśle z SEO, ale trudno lekceważyć powiązania pomiędzy monitoringiem mediów a pozycjonowaniem. Generowanie ruchu na stronie, persona, potrzeby klientów – to tylko wybrane z wielu tematów, które znajdziesz na blogu.

Related Posts
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *