Od prostych technik typu Pomodoro po szczegółowe raporty opłacalności projektu i blokowanie internetowych “rozpraszaczy”. Sprawdzamy funkcje popularnych aplikacji do zarządzania czasem.

1. Toggl.com

Estoński program Toggl to proste, wysoce funkcjonalne narzędzie. Podstawowe, darmowe opcje programu – timery, tworzenie bazy klientów, raportowanie postępu prac – przydadzą się każdemu, kto chce zwiększyć kontrolę nad wydajnością pracy własnej lub zespołu. Toggl działa sprawnie zarówno na najpopularniejszych systemach operacyjnych (Windows, Mac, Linux), jak i w wersji mobilnej (Android, iOS). Uwagę zwraca szeroka oferta integracji, przydatna zarówno dla freelancerów, jak i project managerów.

Kluczowe zalety Toggl:

  • łatwa, intuicyjna obsługa,
  • przejrzysty, czytelny interfejs,
  • możliwość ustawienia przypomnienia o konieczności włączenia/wyłączenia stopera, 
  • tworzenie raportów – wydajność pracy, budżet, opłacalność projektów,
  • timer sprintów Pomodoro,
  • ponad 100 rozszerzeń do programu (Asana, Basecamp, Drupal, Github, Google Drive, Jira, Trello),
  • eksport plików PDF, CSV, XLS,
  • synchronizacja z urządzeniami mobilnymi.

Minusy:

  • może wymagać krótkiego okresu wdrożenia w podstawowe funkcje,
  • mocne ograniczenie funkcji dla opcji darmowej.

Płatności:

  • wersja darmowa: podstawowe funkcjonalności, zespół do 5 użytkowników,
  • Starter: podstawowe funkcjonalności + raportowanie czasu pracy (od 7,20$/m-c, płatność roczna)
  • Premium: opcje Starter + szczegółowe raporty i nieograniczona ilość członków zespołu (od 14,40$/m-c),
  • Enterprise: rozwiązania indywidualne, dopasowane do potrzeb korporacji lub dużych zespołów.

2. Focusboosterapp.com

Metoda Pomodoro opiera się na stosowaniu naprzemiennych, krótkich okresów pracy (w wersji tradycyjnej: do 25 minut) i kilkuminutowych przerw na odpoczynek. Focus Booster to połączenie prostego stopera online z opcją śledzenia postępów pracy. Na podstawie danych z sesji użytkownik może stworzyć raport wydajności i przebiegu prac nad danym projektem. Opcję podstawową można wykorzystać, gdy chcemy przetestować metodę w projektach indywidualnych. W przypadku zespołów warto przejść od razu do wersji płatnych.

Kluczowe funkcjonalności Focus Booster:

  • proste narzędzie dla osób wykorzystujących na co dzień metodę Pomodoro,
  • możliwość tworzenia raportów ukazujących rytm pracy, okresy najwyższej i najniższej wydajności, opłacalność projektu etc.,
  • możliwość manualnego ustawienia czasu pracy (jeśli zapomnimy uruchomić timer),
  • synchronizacja z urządzeniami mobilnymi (Android, iOS),
  • eksport danych CSV: raporty lub faktury.

Minusy:

  • darmowa opcja uwzględnia tylko 20 sesji Pomodoro.

Płatności:

  • wersja darmowa: podstawowe funkcjonalności (do 20 sesji/m-c),
  • Individual (od 32,89$/m-c): 200 sesji/m-c, timer, raporty i eksport danych,
  • Professional (od 54,89$/m-c): nieograniczona ilość sesji, eksport danych, CRM, szczegółowe raporty.

3. Timeneye.com

Jedną z kluczowych zalet Timeneye jest możliwość szybkiego wdrożenia w podstawowe funkcje aplikacji – timery, tworzenie projektów i baz klientów oraz przypisywanie tagów. Opcja darmowa – dostępna dla pojedynczego użytkownika – będzie idealnym rozwiązaniem dla freelancerów lub wirtualnych asystentów. Jeśli nadzorujemy pracę zespołu warto wziąć pod uwagę wykupienie rocznego pakietu PRO (trial 14 dni).

Zalety Timeneye:

  • czytelny układ tygodniowego kalendarza projektów,
  • prosty, intuicyjny w obsłudze timer,
  • budowanie baz projektów, klientów i tagów,
  • czytelne raporty ukazujące postęp prac, wydajność użytkownika i opłacalność wybranego projektu,
  • najważniejsze integracje: GitHub, Google Docs, Gmail, Trello, Asana.

Minusy:

  • program wymaga pewnej uważności i dyscypliny (włączenie licznika, przełączanie typu zadania) przy codziennej pracy nad kilkoma projektami.

Płatności:

  • wersja darmowa: podstawowe funkcje dla pojedynczego użytkownika,
  • opcja PRO (od 6-7$ za użytkownika/m-c) – rozwiązanie dla zespołu; szczegółowe listy logowania i raporty postępu prac użytkownika.

4. Cold Turkey

Popularny “web blocker” polecany osobom wymagającym solidnego wsparcia w zwiększeniu wydajności pracy. W wersji darmowej pozwala na tworzenie list stron, które blokujemy na określony przedział czasu. Możemy także tworzyć szczegółowy harmonogram zadań – program zablokuje wskazane przez nas witryny (np. portale plotkarskie) na czas pracy nad projektem. W wersji płatnej Cold Turkey idzie o krok dalej umożliwiając użytkownikowi blokowanie aplikacji lub… pełnego dostępu do Internetu czy komputera.

Kluczowe funkcje Cold Turkey:

  • czytelny interfejs,
  • skuteczność blokad wybranych stron i aplikacji (opcja płatna),
  • tworzenie list tematycznych blokowanych stron,
  • możliwość ustawienia sesji prac/blokady stron w trybie Pomodoro,
  • dla zdeterminowanych: opcja kompletnej blokady dostępu do Internetu lub komputera (funkcja „Frozen Turkey”).

Minusy:

  • program może wpływać na szybkość pracy komputera,
  • brak możliwości korekty danych wprowadzonych błędnie (lub zbyt pochopnie) – blokada raz uruchomiona będzie działać zgodnie z harmonogramem niezależnie od podjętych prób korekty ram czasowych,
  • szczegółowe raporty i blokady aplikacji dostępne są w wersji płatnej.

Płatności:

  • wersja darmowa: blokada nielimitowanej liczby stron + podstawowe statystyki,
  • PRO (ok. 22,28$ jednorazowo) do blokowania aplikacji,
  • Bundle (ok. 34,57$ jednorazowo) z dostępem do opcji Micromanager i Writer (restrykcyjna blokada „dla kreatywnych”, zdejmowana po napisaniu określonej liczby słów lub osiągnięciu określonego limitu czasu pracy).

Write A Comment

Partnerzy: Prezent Simple