Alternatywy dla WooCommerce – Top 6

0
Share

Jaki sklep internetowy wybrać, gdy wtyczka WooCommerce nie jest oczywistym rozwiązaniem? Oto nasze top 6 alternatywnych platform z krótką charakterystyką.  

Zalety WooCommerce

Użytkownikowi sprawnie poruszającemu się po WordPress WooCommerce (w wersji bazowej) nie powinien sprawić problemu. Wtyczkę cenią osoby, dla których blog jest jedną z głównych metod promocji sklepu. WooCommerce zapewnia pełną responsywność witryny, jest elastyczny i ma ogromne możliwości dodawania rozszerzeń – od płatności po sprzedaż e-produktów. Na plus można także zaliczyć łatwy dostęp do pomocy online i dedykowanych grup w social mediach.

WooCommerce bywa jednak problematyczny m.in. przy nadmiarze wtyczek i nieumiejętnym zarządzaniu aktualizacjami. Wtyczka moża okazać się niewystarczająca przy obsłudze dużych sklepów. Co wybrać w zamian?  

1. Zalety Magento

Magento to niezwykle wydajna platforma typu open source. Idealna dla sklepów dużych, z sesjami na poziomie od kilkuset do kilku tysięcy dziennie. Doskonałe narzędzie w przypadku jednoczesnej obsługi kilku sklepów. Kluczowe zalety Magento – oprócz imponującej wydajności i skalowalności – to responsywność i ogromny wybór modułów rozszerzających funkcjonalności (analityka, bramki płatności, narzędzia do e-mail marketingu). Magento to bezpłatna platforma typu open source, ale w praktyce jej zarządzanie wiąże się z dość pokaźnymi kosztami. W przypadku dużych sklepów profesjonalne wsparcie techniczne i programistyczne jest wręcz niezbędne. Platforma wymaga też solidnego serwera.

2. Zalety PrestaShop

Kolejne rozwiązanie to dobra opcja dla małych i średnich sklepów. PrestaShop nie wymaga mocnego serwera, jest intuicyjny i dość łatwy w obsłudze. Rozwiązanie typu open source będzie korzystne dla użytkownika, który potrafi wykorzystać możliwości samodzielnego edytowania kodu źródłowego. PrestaShop daje pełną kontrolę nad kwestiami związanymi z SEO. Dużą zaletą – szczególnie dla sklepów małych, rozpoczynających działalność – są niskie koszty obsługi. Platforma w wersji bazowej jest darmowa, podobnie jak część dodatkowych, podstawowych integracji i szablonów. Wyzwaniem mogą być ewentualne zmiany w wyglądzie (płatne szablony, edycja kodu) i koszt modułów rozszerzających funkcjonalności sklepu.

3. Zalety Shoplo

Polska platforma Saas to dobra opcja dla osób, które nie mają wystarczającej wiedzy, ani czasu na samodzielną obsługę sklepu. Shoplo jest łatwy w obsłudze, a kilka opcji abonamentowych pozwala łatwo zoptymalizować koszty. Platforma może okazać się strzałem w 10 m.in. dla osób sprzedających niewielką ilość produktów (akcesoria firmowe, produkty autorskie, e-produkty). Dużym plusem Shoplo jest możliwość prowadzenia sprzedaży w wielu wersjach językowych (bez limitu). Bazowa wersja sklepu posiada wbudowane wtyczki płatności, a w cenie jest m.in. hosting, domena i wsparcie techniczne. Właściciel sklepu ma do dyspozycji ponad 100 płatnych i darmowych integracji. Wersje abonamentu: od 49 do 299 PLN m-c, 15 dni testu.

4. Zalety Shopera

Kolejna platforma typu Saas sprawdzi się jako rozwiązanie dla osób preferujących w pełni intuicyjną obsługę sklepu. Shoper nie jest czasochłonny i nie wymaga specjalistycznej wiedzy technicznej. Sklep na tej platformie jest responsywny, posiada także nielimitowaną obsługę wersji językowych. Użytkownik może wybrać spośród bazowych szablonów bezpłatnych i wersji poszerzonych o dodatkowe funkcjonalności. Płatne są m.in. integracje z Allegro. Wersja Premium pozwala na znaczne zwiększenie wydajności – rozwiązanie niezbędne dla sklepów z dużą ilością produktów. Użytkownik ma do wyboru cztery pakiety abonamentowe w cenach od 35 do 399 PLN m-c.

5. Zalety Sky-Shop

Kolejna, popularna alternatywa dla WooCommerce, ceniona za prostą obsługę i różnorodny wybór integracji. Opcja dla sklepów małych i średnich; dla użytkowników, którym zależy na możliwie prostej obsłudze. Ważną zaletą Sky-Shop jest możliwość sprawnego przeniesienia sklepu z innych platform. Duże ułatwienie to ponad 300 integracji z hurtowniami – opcja idealna dla właścicieli sklepów zainteresowanych dropshippingiem. Użytkownik może wybierać spośród 3 pakietów abonamentowych w cenach od 99 do 299 PLN (płatność roczna), 14 dni testu.

6. Zalety IdoSell

IdoSell to kompleksowe rozwiązanie, które umożliwia m.in. sprzedaż wielokanałową. Dedykowane funkcje pozwalają na jednoczesne, sprawne zarządzanie sklepem stacjonarnym i e-sklepem. Platforma oferuje szeroki pakiet usług dla małych i dużych sklepów. Do wyboru użytkownika są 3 podstawowe pakiety abonamentowe (od 25 do 999 PLN m-c) – przed wyborem należy uważnie sprawdzić koszt dodatkowych opłat np. wdrożenia płatności i poszerzenia miejsca na pliki. IdoSell imponuje liczbą integracji: płatności, narzędzi marketingowych, narzędzi analitycznych, katalogów, wtyczek do serwisów z opiniami i porównywarek cen. Dodatkowe funkcje można testować w miarę rozwoju sklepu. Dostępne są też funkcjonalności dedykowane dla handlu zagranicznego (płatności, wersje językowe). Kluczowy minus to koszt kompletnych opłat, w tym konieczność wdrożenia sklepu przez specjalistów.

Related Posts
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *