4 skuteczne narzędzia do e-mail marketingu [2020 r.]

0
Share

1. FreshMail

Solidny, polski program, który sprawdzi się zarówno jako narzędzie „na start” dla małej firmy, jak i w przypadku agencji projektujących zautomatyzowaną kampanię e-mail marketingu. Obsługa programu jest dość intuicyjna, ale zaawansowane funkcje mogą wymagać czasu na wdrożenie. Uwagę zwraca rozbudowana baza darmowych szablonów mailingowych, które można edytować samodzielnie. FreshMail konsekwentnie poszerza ofertę dodatkowych usług (tu m.in. Inspektor Kodu) i integracji. Ciekawą opcją jest możliwość wyboru pakietu cenowego uzależnionego od liczby odbiorców lub liczby wysłanych wiadomości.

Kluczowe zalety FreshMail:

  • ponad 150 szablonów mailingu podzielonych na kategorie tematyczne,
  • FreshMail Designer – bardzo łatwa, intuicyjna edycja szablonów, możliwość dopasowania widoku do indywidualnych potrzeb + opcja importu własnego szablonu,
  • segmentowanie odbiorców i opcja wysyłania spersonalizowanych komunikatów (automatyczna odmiana imion, relacja „one-to-one”),
  • automatyczne budowanie bazy kontaktów,
  • geolokalizacja,
  • historia działań podjętych przez użytkownika (otwieranie wiadomości, klikanie w link),
  • dostęp do automatycznych testów A/B,
  • optymalizacja czasu wysyłki,
  • najważniejsze integracje: Shoper, Shoplo, PrestaShop, WooCommerce, Magento, WordPress,
  • webinary na potrzeby szkoleń i konferencji online (opcja płatna, od 99 zł netto/m-c).

Minusy:

  • program może sprawiać trudności początkującemu użytkownikowi.

Płatności:

  • trial: 14 dni,
  • pakiety według liczby odbiorców: od 50 zł netto/m-c (do 1 tys. użytkowników),
  • pakiety według ilości wysłanych wiadomości: od 399 zł netto (pakiet 2-letni, do 10 tys. wiadomości).

2. GetResponse

Kolejna, polska marka, obecna na rynku od ponad 20 lat i wielokrotnie nagradzana za jakość usług. Zdaniem wielu użytkowników program to prawdziwy, „multizadaniowy kombajn” do kampanii e-mail marketingowych. 

Zakres funkcjonalności GetResponse robi ogromne wrażenie. Jedną z najciekawszych opcji programu jest możliwość budowania baz danych klientów i tworzenie zautomatyzowanego lejka sprzedażowego. GetResponse podpowiada, jaki scenariusz sprzedaży wybrać i udostępnia szereg funkcji, które poprawią konwersję z mailngu. Tworzenie landing page, webinary, zaawansowane opcje raportowania – to wybrane funkcje, które warto wziąć pod uwagę. Program wydaje się być stworzonym do wspierania rozbudowanych kampanii, ale warto go także przetestować, gdy np. zaczynamy tworzyć bazę subskrybentów.

Kluczowe funkcje GetResponse:

  • narzędzie polskojęzyczne, 
  • idealne do prowadzenia dużych kampanii,
  • rozbudowana analiza zachowania użytkowników,
  • rozbudowana, w pełni zautomatyzowana opcja Autofunnel (lejek sprzedażowy) z dostępem do ponad 40 scenariuszy kampanii sprzedażowych,
  • szablony cykli sprzedażowych,
  • wysoki poziom dostarczalności wiadomości (mail nie ląduje w spamie),
  • szeroka oferta dodatkowych usług: webinary, kreator landing page,
  • bogata oferta integracji e-commerce (Magento, PrestaShop, Shopify, WooCommerce) i systemów płatności,
  • bardzo dobre opinie użytkowników + liczne nagrody branżowe.

Minusy:

  • ilość rozbudowanych funkcji i usług może przytłoczyć początkującego użytkownika,
  • należy poświęcić trochę czasu na poznanie i przetestowanie zaawansowanych opcji programu.

Płatności:

  • trial 30 dni,
  • cztery pakiety cenowe (Basic/Plus/Professional/Enterprise) – wysokość płatności jest uzależniona od rozmiaru listy subskrybentów i wybranego cyklu rozliczeniowego (miesięczny/roczny/dwuletni). Opcja minimum to 35 zł netto/m-c (cykl dwuletni) do max. 1 tys. subskrybentów. Przy planie podstawowym i wyborze płatności miesięcznej poniesiemy koszt 50 zł netto.

3. Mailchimp

Produkt amerykański, obecny na rynku od 2001 roku i dość długo utrzymujący się na pozycji lidera wśród narzędzi do e-mail marketingu. Obecnie – przy rosnącej konkurencji bardziej atrakcyjnych aplikacji – funkcjonalności programu mogą wydawać się niektórym użytkownikom niewystarczające. Mailchimp warto sprawdzić m.in. jako darmowe „narzędzie na start”, gdy posiadamy niewielką bazę subskrybentów (max. 2 tys.), zależy nam na podstawowych funkcjonalnościach i optymalizacji kosztów na starcie kampanii. Program oferuje m.in. spersonalizowane szablony i opcję łatwego segmentowania bazy klientów. Wersja polskojęzyczna na razie nie jest dostępna.

Kluczowe funkcjonalności:

  • prosta, intuicyjna obsługa podstawowych funkcji,
  • czytelny, przejrzysty interfejs,
  • korzystna opcja darmowa przy małych bazach subskrybentów,
  • opcja CRM dostępna w darmowej wersji programu,
  • szybka segmentacja klientów,
  • geolokalizacja,
  • solidna baza różnorodnych integracji (ponad 300): e-commerce, metody płatności, wtyczki social media, analiza danych.

Minusy:

  • brak polskiej wersji językowej,
  • w porównaniu do innych programów część funkcji może sprawiać wrażenie nieco przestarzałych i nie działać wystarczająco płynnie,
  • brak intuicyjnych opcji automatyzacji działań.

Płatności:

  • opcja darmowa z podstawowymi funkcjonalnościami dla baz do 2 tys. użytkowników,
  • trzy pakiety cenowe zależne od wielkości bazy: Essentials, Standard lub Premium; płatności zaczynają się od 9,99$/m-c dla bazy 50 tys. użytkowników.

4. MailUp

Na koniec produkt włoski, działający na rynku dość długo – od 2002 roku. MailUp to nowoczesne narzędzie, polecane głównie marketerom i agencjom średniej wielkości zajmującym się planowaniem kompleksowych kampanii e-mailingu. Program oferuje dość prosty, intuicyjny kreator mailingu, możliwość wykonania precyzyjnych testów A/B i opcję budowania baz danych z nieograniczoną liczbą użytkowników. Uwagę zwraca też duża liczba integracji e-commerce i ciekawa oferta usług z zakresu mobile marketingu.

Zalety MailUp:

  • prosty, czytelny interfejs i łatwość obsługi,
  • intuicyjne tworzenie szablonów mailingu (metoda „drag & drop”),
  • narzędzia do SMS marketingu – bazy danych, segmentacja użytkowników, spersonalizowane wiadomości,
  • opcja wielokanałowego pozyskiwania subskrybentów (Facebook Messenger, Telegram, e-mail, SMS),
  • szablony landing page dla produktów,
  • kluczowe integracje: WordPress, Magento, Drupal, Zapier, PrestaShop.

Minusy:

  • dość wysokie koszty miesięczne w porównaniu z programami o podobnym zakresie funkcjonalności, niekorzystne dla małych firm i początkujących użytkowników,
  • użytkownicy zwracają uwagę na problemy z czytelnością raportów i statystyk,
  • częste problemy techniczne.

Płatności:

  • trial 30 dni,
  • cztery pakiety (Starter, Plus, Premium, Enterprise) – od 54€/m-c dla podstawowej wersji.
Related Posts
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *