Jak założenie strony internetowej może wpłynąć na Twoją firmę?

0
Share

Trudno kłócić się ze stwierdzeniem, że firmowa strona www to standard. Jeżeli planujesz założenie strony – lub z jakiegoś powodu jeszcze jej nie posiadasz – zebraliśmy kluczowe argumenty „za”.

1. Digital to przyszłość marketingu

Biznes przenosi się do świata cyfrowego? Nie, on już przynajmniej od dekady rozgościł się tam na dobre. O konieczności „przenosin” marketingu małych i średnich firm do Internetu pisano od lat. Nowoczesny konsument żyje w sieci – kupuje, czyta, szuka informacji i chce współpracować z markami, którego podzielają jego wartości. Firma, która nie działa w Internecie ma nikłe szanse na rozwój i skalowanie działalności.

Masz wątpliwości? Oto garść nowych statystyk:

  • Na początku 2021 roku z Internetu korzystało ok. 4,66 mld ludzi dla całkowitej populacji ok. 7,83 mld (Digital 2021 Report, Hootsuite).
  • W 2020 roku ok. 90,4% polskich gospodarstw domowych posiadało dostęp do Internetu (GUS).
  • W 2020 roku ok. 73% polskich internautów zrobiło zakupy w sieci (E-commerce w Polsce – Gemius, 2020).
  • W 2020 roku wydatki na reklamę cyfrową w Polsce przebiły granicę 5 mld złotych (IAB Polska/PwC).
  • Obecnie 1/3 wszystkich kosztów na reklamę online to działania SEM* (IAB Polska/PwC).

*SEM (Search Engine Marketing) – działania reklamowe w wyszukiwarkach internetowych.

2. Cyfrowa nieobecność = wykluczenie

Zamiast przekonywać o konieczności prezentacji firmy w sieci, postawimy problem „na głowie”. Jakie jest Twoje podejście – jako konsumenta – do marek, których nie udało Ci się znaleźć w Internecie? Nie chodzi o sklepy, ale np. kontrahentów, potencjalnych współpracowników lub firmy rekrutujące pracowników. 

Jaka myśl pojawiła się w głowie, gdy okazało się, że „firma X” nie posiada własnej strony internetowej? Poczułeś zaciekawienie czy odwrotnie – obawę (być może zupełnie niesłuszną) przed tym, że masz do czynienia z oszustem? Do dyspozycji mamy też oczywiście wiarygodne rejestry np. CEiDG lub KRS, niemniej, brak strony firmowej może wydawać się podejrzany, a w najlepszym wypadku mało profesjonalny.

3. Strona firmowa jest fundamentem, na którym będziesz budować

Nie każda marka potrzebuje strony „kombajnu” z rozrastającą się liczbą zakładek i funkcjonalności. Czasem wystarczy dobry landing page lub estetyczna
“strona wizytówka”. Niezależnie od tego, co wybierzesz, pamiętaj, że witryna firmowa może być solidnym fundamentem pod kolejne działania marketingowe. 

Bazowe informacje o firmie możesz „nadbudować” dzięki:

  • SEM – czyli szeroko rozumianym działaniom reklamowym, które będą promować Twoją stronę w wyszukiwarce wykorzystując m.in. Google Ads, link building oraz SEO (optymalizacja treści), 
  • blogowi – buduj pozycję eksperta, promuj treści w social mediach, dostarczaj wartościowy content dla klientów,
  • social mediom – połączenie strony firmowej z fanpagem to zgrany, sprawdzony duet, który ma szansę wynieść konwersję na zupełnie nowy poziom,
  • e-mail marketingowi – posiadanie strony otwiera Ci możliwości m.in. do zbieranie leadów i promowania usług lub produktów dzięki mailingowi.

Każda z tych metod wymaga czasu i dodatkowych kosztów, ale w miarę rozwoju działań inwestycje będą się zwracać.

4. Pochwal się!

Jeśli Twoja firma ma już ciekawe osiągnięcia w branży, nie tylko można, ale wręcz trzeba je zaprezentować. Firmowa strona www jest cyfrową gablotą, w której możesz umieścić ciekawe projekty (wirtualne portfolio), certyfikaty, dyplomy, referencje, opinie i listy z podziękowaniami. 

Im więcej, tym lepiej? Niekoniecznie, chociaż wiarygodne, pozytywne opinie to zawsze duży plus. Postaw raczej na jakość – jeśli certyfikat, to faktycznie ceniony w branży. Jeśli referencje, to od strategicznych klientów. Pamiętaj, że klient, który właśnie trafił na Twoją stronę, chce się przekonać m.in., czy współpracujesz z markami z tej samej „kategorii”, do której on aspiruje.

5. Zagospodaruj Twoje wirtualne „stoisko”

Znakomita większość właścicieli firm zamawia stronę internetową i… na tym kończy działania marketingowe związane z witryną. Najczęstszą przeszkodą – oprócz potencjalnych kosztów – bywa zazwyczaj brak czasu. W praktyce możliwości stron firmowych są naprawdę mocno niedoceniane. 

Na witrynie firmowej możesz umieszczać m.in.: 

  • formularze, 
  • ankiety, 
  • prezentacje produktów, 
  • elementy interaktywne,
  • banery,
  • slajdy,
  • podcasty, 
  • i rozmaite „bonusy” dla klientów np. pliki pdf z treściami, katalogi firmowe, kalendarze, zestawy linków etc. 

Obecnie marketing przeżywa prawdziwy boom na content video – a jest to zaledwie jeden z wielu kierunków, które możesz wybrać do promowania firmy. Ogranicza Cię tylko pomysłowość i czas na wdrożenie nowych idei.

Gdy witryna będzie już powstawać warto dopytać m.in. o responsywność (RWD, Responsive Web Design), UX i certyfikaty bezpieczeństwa, a później regularnie sprawdzać szybkość ładowania strony.

Related Posts
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *