Dlaczego warto wybrać cover video? Krótki wpis o tym, jak w kilku krokach ustawić tą opcję i jak wykorzystać jej możliwości.
Czym jest Facebook cover video?
Wideo w tle to nic innego jak dynamiczna alternatywa dla zdjęcia na firmowej stronie na Facebooku. Mowa o krótkim filmie, który przywita fanów marki po wejściu na fanpage. Wideo może być typową prezentacją produktu, usługi lub marki. Można je potraktować także bardziej neutralnie – jako estetyczne tło tworzące określony klimat np. przytulność, relaks lub dynamikę. Opcja testowania filmu reklamowego w tle zamiast zdjęcia ma początek w 2017 roku – obecnie znowu powraca do łask. Dlaczego?
Zamiana zdjęcia w tle na wideo – dlaczego warto to zrobić?
Potencjał content wideo o dowolnej formie nie tyle wraca do łask, co nabiera rozpędu. Materiały wizualne są tym, co najszybciej przykuwa naszą uwagę – szczególnie w social mediach. Krótki, celny a przy tym estetyczny film reklamowy zdobywa te cenne kilka sekund, które decydują o zatrzymaniu uwagi użytkownika mediów. Wykorzystanie materiału wideo przyda się szczególnie branżom i markom kojarzonym z dynamiką – tu m.in. fitness, motoryzacja, sport, transport czy turystyka. Pomysłowe Facebook cover video jest dodatkowym atutem marki i dowodem na to, że firma rozumie zmiany zachodzące w marketingowych trendach.
Gdzie znaleźć profesjonalny film na wideo w tle?
Do wyboru jest kilka rozwiązań – od samodzielnej realizacji po zakup gotowego filmu. Pierwsza opcja sprawdza się szczególnie w przypadku branż kreatywnych. Stworzenie krótkiego filmu – nawet za pomocą telefonu – nie jest problemem, o ile materiał spełnia wymogi techniczne. Opcja profesjonalna to zamówienie krótkiego nagrania u agencji lub freelancera specjalizującego się w contencie wideo. Gotowe nagrania – płatne lub darmowe – można znaleźć m.in. na stronach typu Pexels.com i Fiverr.com.
Jak ustawić Facebook cover video?
Dużym plusem filmu reklamowego w tle jest łatwość uruchomienia tej opcji – oczywiście zakładając, że posiadamy już gotowy materiał. Pod uwagę należy wziąć wymogi techniczne Facebooka odnośnie treści wideo. Wymagania są wciąż aktualizowane i warto je śledzić na bieżąco.
Kluczowe parametry filmów w tle na fanpage dotyczą:
- czasu trwania filmu – od 20 do 90 sekund,
- wymiarów filmu – min. 1250 x 312 pikseli,
- optymalnych parametrów dla uzyskania jak najlepszego efektu – Facebook zaleca filmy o współczynniku proporcji 2,7 i wymiarach 1250 x 463 pikseli.
Kolejne kroki obejmujące ustawienie filmu w tle:
- Otwarcie profilu i przejście na zarządzaną stronę: otwórz menu w lewej części i wybierz opcję „Strony”.
- Uruchomienie opcji edycji: otwórz stronę zarządzanego fanpage’a i kliknij opcję „Edytuj” w prawym, dolnym rogu firmowego zdjęcia w tle.
- Wgranie filmu: wybierz opcję „Wybierz z filmów” (pamiętaj, aby wcześniej wprowadzić nagranie do albumu filmów/zdjęć). Po wskazaniu nagrania możesz zmienić jego położenie w tle, przewijać oraz ustawiać miniatury.
- Zapisz wprowadzone zmiany.
Każde nagranie na firmowym fanpage’u ma domyślnie ustawioną opcję „Publiczne”.